قران واهل بیت (ع) صراط مستقیم الهی

پیوند قران و اهل بیت (ع) مطالب مذهبی و سخنان بزرگان اسلام ،

قران واهل بیت (ع) صراط مستقیم الهی

پیوند قران و اهل بیت (ع) مطالب مذهبی و سخنان بزرگان اسلام ،

امام صادق علیه السلام : کسى که دینش را از طریق کتاب خداوند عز و جل بشناسد، اگر کوهها از جاى خود بجنبند، او در دین خود متزلزل نشود و کسى که ندانسته عقیده اى را بپذیرد ندانسته هم از آن خارج شود .

دیگرشعار بس است  ،مردم عمل می خواهند 

 

باید ازابتدا مرد عمل بود ،کاندیداتور ها و مسولین جمهوری اسلامی در هر رده باید با معرفی علنی داراییها خود به مردم و  مسئولین مربوطه قوه قضاییه ،صداقت خود را در گفتار به اثبات برسانند مردم دیگر شعار را قبول ندارند .

 اعلام غیر علنی اموال و دارایی های مسئولین به قوه قضاییه اگر چه انجام می‌شود اما احساس این موضوع در بین مردم آن است که تا به حال دردی را از آنها درمان نکرده و یا اگر هم  بوده کم اثر و برای مردم مشهود نبوده است. ولی اعتقاد بنده  باید اعتماد عمومی مردم را جلب کرد و با این کار مردم هم مطالبه گری  و امر به معروف و نهی ازمنکر را سر لوحه کارهای خود قرار داده وازفساد مسئولین جلوگیری میکنند و کوچکترین رانت خواریی مسئولین را متوجه شده اند به مسئولین ذیربط اطلاع داده واگر دارایی مسئولین کشور خانواده  و نزدیکان وی ،طی این چهار سال و حتی در سال های آتی  غیر متعارف افزایش پیدا کرده ، اموال غیر مشروع اعاده گردد و پس از مجازات ،مردم خدو بر صورت غارتگران بیت المال بیاندازند چرا که حرف با عمل یکی نیست . و با فریب و نیرنگ مسولیت را پذیرفته اند .

 انشالله  روزی برسد مردم دغدغه امر به معروف و نهی از منکر که مطالبه گری هم جزوآن است  را داشته باشند که این امر با عمل کردن مسئولین به شفافیت مالی و الگو بودن برای مردم که هیچ چیزرا از مردم پنهان نکنند محقق خواهد شد  .حتی غیر از اموال غیر مشروع  مردم به انواع رفتارهای غیرقانونی و غیر اخلاقی مدیران و کارکنان،از قبیل تقلب، رانت، رشوه، احتکار، تولید محصول غیر ایمن و نقص قانون و ....ورود پیدا کنند  .  

شفّافیّت را مولایمان امیرالمومنین (ع)  در نامه 50 نهج البلاغه به ما یاد داده ولی به خاطر دور شده از قرآن و نهج البلاغه صراط مستقیم الهی ، این همه گرفتاری نصیب ما شده است ،  مشکلات اقتصادی و سیاسی که شکاف طبقاتی بوجود آورده است .امیرالمومنین (ع) می فرماید :حقّ شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، هیچ حرفی را از شما پنهان نکنم، مگر در جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم، عقل می گوید دشمن مسائل امنینی را ، چون حرف را وقتی که گفتیم، دوست و دشمن  می‌شنود. بله در نظامی وامنیّتی، در مسائل گوناگونی که جنگ داریم با دشمن،  شفافیت  در مسائل نظامی و امنیتی بی عقلیست. امّا در غیر موارد مذکور  در مسائل عمومیِ مردم، علی (ع) می فرماید 

اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً.»  هیچ رازی را از شما پنهان ندارم


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۴
جواد پاشاپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی